Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش زمينه تيره ، فرش زمينه چرك تاب ، فرش شيك ، فرش كاشان ، فرش ماشيني ، قالي كاشان فرش زمينه تيره ، فرش زمينه چرك تاب ، فرش شيك ، فرش كاشان ، فرش ماشيني ، قالي كاشان

فرش افشان کاشان

فرش زمينه سرمه اي

 



در كنار طرح فرش ، رنگ زمينه فرش نيز اهميت زيادي دارد و تاثير بسيار زياد در دكوراسيون دارد . رنگ زمينه سرمه اي يا همان زمينه مشكي و سياه در فرش يكي از پرطرفدارترين و محبوب ترين رنگ هاي زمينه بين خانواده هاي ايراني است.

درست است كه رنگ هاي زمينه روشن مثل فرش زمينه كرم يا فرش زمينه بادامي، فضا را پر نور تر و بزرگ تر نشان مي دهند، دلايل زيادي دارد كه خانواده هاي ايراني تمايل بيشتري به انتخاب و خريد فرش ماشيني زمينه سرمه اي دارند.

در ادامه به اين دلايل مي پردازيم تا شايد به شما در انتخاب بين اين رنگ زمينه و رنگ هاي زمينه ديگر كمك كرده باشيم.

رنگ زمينه سرمه اي يا مشكي


اولين نكته اي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه مفهوم رنگ سرمه اي زمينه فرش در بين كارشناسان فرش ماشيني با مفهوم رنگ سرمه اي از ديدگاه عامه مردم متفاوت است.

آن چه بيشتر مردم به عنوان رنگ سرمه اي مي شناسند، گونه اي از رنگ اصلي آبي محسوب مي شود كه از نيلي پررنگ تر و متمايل به رنگ سياه است.

اما در بين فعالان فرش ماشيني، رنگ زمينه سرمه اي در حقيقت همان رنگ سياه است. به همين دليل در عنوان اين صفحه رنگ سياه را در كنار رنگ سرمه اي قرار داده ايم تا ابهام شما را درباره فرش زمينه سياه برطرف كنيم. بله! همان طور كه در عكس مي بينيد فرش زمينه سياه همان  فرش زمينه سرمه اي است.

رنگ سرمه اي از از رنگ هاي شيك است و فرش سرمه اي در دكوراسيون خانه ها بسيار پراستفاده است. در اين مقاله مي خواهيم شما را با مزايا و معايب اين رنگ آشنا كنيم.

رنگ سرمه اي با چه رنگ هايي ست مي شود؟


رنگ زرشكي و سرمه اي


اگر علاقه مند به سبك كلاسيك در دكوراسيون منزل خود هستيد، حتما از تركيب رنگ سرمه اي در كنار رنگ زرشكي استفاده كنيد. رنگ زرشكي از رنگ هايي است كه با سرمه اي تركيب زيبايي درست مي كند.

رنگ زرد و سرمه اي


رنگ زرد رنگي كاملا متضاد با سرمه اي و روشن است و  در كنار رنگ سرمه اي بسيار به چشم مي آيد. اگر در كنار رنگ سرمه اي از رنگ زرد مي خواهيد استفاده كنيد در استفاده از آن زياده روي نكنيد.

رنگ سرمه اي و طوسي


اگر به دنبال دكوراسيون مجلل و لوكس هستيد استفاده از رنگ طوسي در دكور منزل در كنار فرش زمينه سرمه اي را به شما توصيه مي كنيم.

رنگ سرمه اي و سفيد


رنگ سفيد در كنار سرمه اي هارموني زيبايي به وجود مي آورد چرا كه سفدي نيز از رنگ هاي كتضاد با سرمه اي است. رنگ سفيد ، رنگي آرامش بخش و شاد است. استفاده از اين رنگ در كنار رنگ سرمه اي باعث مي شود وسايل خانه را خاص و برجسته نشان مي دهد.

رنگ خاكستري و سرمه اي


استفاده از تركيب  اين دو رنگ براي فضاهاي كوچك توصيه نمي شود زيرا فضاهاي كوچك را بسته و دلگير نمايش مي دهد. اما در فضاي بزرگ دكوراسيوني مدرن و اشرافي به وجود خواهد آورد. استفاده از رنگ سفيد نيز در كنار اين دو رنگ اين جذابيت را بيشتر خواهد كرد.

در كل رنگ سرمه اي در كنار رنگ هاي روشن بيشتر به چشم خواهد آمد و جلوه و جذابيت بيشتري خواهد داشت. اين رنگ همخواني زيادي با ساير رنگ ها دارد.

مزاياي رنگ سرمه اي


1- رنگ سرمه اي چرك تاب است


زمينه سرمه اي در فرش سرمه اي باعث مي شود لكه هاي فرش كمتر به چشم بيايند و براي افراديكه يچه كوچك دارند و يا خانه آنها پر رفت و آمد است بسيار رنگ مناسبي است.

2- رنگ سرمه اي جلوه خاص دارد.


رنگ سرمه اي رنگي شيك و قاطع است و باعث هرچه بهتر ديده شدن دكوراسيون و وسايل منزل مي شود، مخصوصا اگر دكوراسيون شما رنگ متضاد با رنگ سرمه اي و روشن باشد.

3- رنگ سرمه اي و فضاي منزل


استفاده از رنگ سرمه اي در فضاهاي بزرگ بهتر است اما با تركيب آن با رنگ هاي روشن در فضاهاي كوچك تر نيز مي توانيد از آن استفاده كنيد و ار زيبايي آن بهره مند شويد.

معايب رنگ سرمه اي


رنگ سرمه اي نور را كمتر منعكس مي كند و كوچك تر ديده شدن فضا نيز مي شود . اما با استفاده هوشمندانه از آن در كنار دكوراسيون رنگ روشن مي توانيد اين قضيه را تا حد بسيار زيايد حل كنيد. اگر دكوراسيون منزل شما تيره است بهتر است كه از فرش زمينه سرمه اي استفاده نكنيد. 

با توضيحات بالا اگر به دنبل خريد فرش زمينه سرمه اي باكيفيت هستيد پيشنهاد مي كنيم به سايت قالي كاشان سري بزنيد . 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/28 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :